Skip to main content

Ankommet til Perth

Hej alle,

Dem som følger mig på facebook/instagram har sikkert set, at jeg er landet trygt i Perth, og at jeg har været lidt omkring allerede. Men selvom billeder siger mere end 1000 ord, kan det godt være lidt svært at tyde et billede uden konteksten, så nu vil jeg følge lidt op på, hvad der er sket siden jeg forlod Danmark.

Rejsen

Afskeden i lufthavnen(e) gik meget godt. Det var først da jeg ankom til Qatar, at jeg havde et svagt øjeblik og fik tid til at sidde og reflektere over tingene.

Fly over Øresund
Udsigt over Øresund fra flyveren.

Første fly til København var forsinket en hel time, da piloten havde et uheld med næsehjulet på vej ud på landingsbanen. Det andet fly til Doha var ret ubehageligt, da jeg havde fået et sæde, hvor jeg sad klemt.

Heldigvis var tredje fly (på den længste strækning, 11 timer) rigtig godt. Jeg havde god plads og sad ved siden af en sød pige fra Azerbaijan, som jeg havde meget til fælles med. Hun studerer i Sydney og har lige været på udveksling på CBS. Så snakken gik og vi udvekslede telefonnumre.

Da vi landede i Perth gik der også en times tid med at komme ud af flyet. Der var nemlig en passager, der var blevet syg på turen. Tre timer inden landing spurgte de over højtaleren efter en læge eller sygeplejerske, og ambulancefolkene kom og undersøgte den syge passager lige da vi landede. Flyet kom i karantæne indtil de var helt sikre på, hvad der var galt. Jeg fandt aldrig ud af, hvad der var galt, men det var nok ikke noget der kunne smitte. Ellers havde vi nok ikke fået lov til at gå uden en lægeundersøgelse.

Jetlag

Jeg sov nok seks timer på det lange fly og ankom om aftenen til Perth. Jeg var slet ikke træt da vi skulle i seng. Jeg faldt i søvn, men vågnede igen kl. to om natten og havde svært ved at falde i søvn igen. Det samme har gjort sig gældende for de sidste to nætter.

Men jeg mistænker nu Camerons lille værelse for at være grunden til, at jeg ikke kan sove. Min støvallergi har nemlig langsomt hobet sig op, og i nat var den altså helt gal. Heldigvis får vi nøglerne til den nye lejlighed i dag, så jeg skal på jagt efter sengeudstyr i dag så vi kan sove der i nat.

Travle dage

Jeg har haft noget at se til hver dag siden jeg ankom. Arbejde om formiddagen og gøremål om eftermiddagen. Hver morgen går Cameron og jeg også en lille frisk morgentur ned til Swan River. Det er super lækkert.

Swan River near Bicton Baths
Morgentur ved Swan River

I går var jeg inde i byen for at bekræfte min bankkonto og sætte en ny fælles konto op med Cameron. På vejen ind til byen mødte jeg en ung tysk au-pair-pige i bussen, som spurgte mig om vej. Vi skulle af nogenlunde samme sted, så vi gik en tur  og fik en snak inden jeg skulle i banken.

Det var en rigtig fin lille tur vi gik rundt i Perth, og jeg fik set den splinternye Elizabeths brygge (som ses på billedet). Der var en rigtig hyggelig stemning og en lækker brise, så jeg vil rigtig gerne tilbage dertil en anden dag.

Efter bankmødet gik jeg en tur i Myer (svarende til Salling/Magasin) og fik lidt inspiration til den nye lejlighed, inden jeg skulle ud og se på en brugt cykel i West Leederville. Cyklen var ikke i så fin stand (flade hjul og beskidt). Derfor kunne hun presses godt ned i pris og jeg endte med at få den for ca. 470 kr. med cykelhjelm og en pumpe jeg ikke er helt sikker på passer til cyklen.

Men cyklen i sig selv er, trods det er en discountcykel, faktisk ret flot. Så med en kærlig hånd skal den nok blive fin.

Second hand reid bike
Et år gammel Reid Bike. Fundet på Gumtree (Australiens Gul og Gratis)
Peak-hour in Leederville
Myldretid i Leederville

Da jeg havde købt cyklen tog jeg til Claremont for at stille den og derefter videre til Fremantle, hvor Cameron hentede mig. Så jeg var mange steder i går, og vejret var rigtig godt, så Perth fik lov til at vise sig fra sin bedste side. Så lækkert.

Vi flytter ind i weekenden

Vi har ikke god erfaring med rengøringsstandarden i lejelejligheder i Perth, selvom udlejningsbureauerne insiterer på, at de er “professionelt rengjorte” før indflytning. Så i går aftes købte vi stort ind til rengøring, så jeg kan gøre lejligheden ren i dag, hvis den trænger til det.

Ellers er planen også, at jeg skal en tur alene i IKEA i dag og samle inspiration og købe små ting ind (specielt sengetøj står højt på listen i dag!).

Jeg glæder mig til at vise den nye lejlighed frem til jer, når vi er flyttet helt ind!